tirsdag, november 08, 2005

Ulta-højre manipulerer medierne (13)

Henrik Svendsen wrote:
Mogens Michaelsen wrote:

Henrik Svendsen wrote:


Du opdagede ikke, at der var optøjer i Danmark selv om det stod på i
dagevis og var på alle større danske mediers menu. Den kan smutte,
javel; men når det som i Riises tilfælde er oplagt praktisk ikke at
opdage det, så melder der sig overvejelser om det nu også er helt
tilfældigt.

Det gjorde jeg da! Jeg har hele tiden vidst, at der har været
visse voldelige episoder i bl.a. Århus.


Du skrev:
"To my best knowledge there is absolutely NO RIOTS in Aarhus, or Denmark
as a whole for that matter!"

Men der var jo optøjer. Alvorlige optøjer.


Men også at det er meget langt fra at have de proportioner det
har i Paris!


Det er da ligegyldigt. Optøjerne i Århusforstaden havde så rigelige
proportioner i sig selv.

Alt er relativt!

Du har ret i, at vi som danskere ganske naturligt lægger stor
vægt på, hvad der sker i Danmark. Især hvis man bor i Århus, som
det også fremgår af et andet indlæg her i tråden :)

Men her er der tale om, at jeg svarer på et spørgsmål fra en
udlænding, og jeg finder det derfor rigtigt at anskue
proportionerne mere "globalt".

Af samme grund kan jeg forøvrigt godt finde på at skrive lidt
forskelligt om det samme emne på mine blogs. De engelske er mere
"globalt" orienterede, hvilket jeg finder naturligt.

Meningen med det man siger eller skriver afhænger faktisk af,
hvem man henvender sig til.


Det er det der bliver spurgt om i den artikel der er
grundlaget for denne diskussion.


Nej. Det er ikke det, der bliver spurgt om. Der er en udlænding, som
undrer sig over, at han ikke kan finde mere om optøjerne i Århus, og så
foreslår han, at der kan være tale om overlagt disinformation om
Danmark.

Hvad jeg altså mener der er, ihvertfald med hensyn til den
oversættelse, som vedkommende tydeligt henleder opmærksomheden
på.


Og her er det så, at du kommer ind i billedet med dit:

"To my best knowledge there is absolutely NO RIOTS in Aarhus, or Denmark
as a whole for that matter!"

Du skriver også i klassisk venstreorienteret smagsdommerstil om såkaldte
"ultra-right-wing weblogs" (der prøver at kaste benzin på et bål - uha
uha). Det i sig selv kunne tyde på, at du er en af dem, for hvem det er
praktisk med et mentalt filter til at håndtere visse nyhedsemner.


Det tyder ikke på noget som helst andet end at jeg er
venstreorienteret!

Med hensyn til det "klassiske" så foretrækker jeg som bekendt
Bach (og Beethoven):)


--
Mogens Michaelsen
http://mogmichs.blogspot.com/

Ingen kommentarer: