torsdag, november 03, 2005

Endnu en lodret løgn fra George Bush (6)

Thorkild Poulsen wrote:

"Mogens Michaelsen" wrote in message news:43691ce2$0$12109$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...


Nej, jeg betvivler *ikke* at Røde Kors *ikke* er opgaven voksen!

Spøg til side: Røde Kors er overordentlig kompetent til de ting
de plejer at lave - jeg giver selv et fast bidrag til dem.


Så langt er vi enige - og Røde Kors står øverst på listen af velgørende organisationer jeg bidrager til.


Det er begrænset hvad Røde Kors kan gøre for fangerne, fordi
organisationen altid har haft det princip, at man holder sig
politisk og retsmæssigt neutral. Fordelen ved det er, at man
f.eks. kan yde lægehjælp til *begge* sider i en krig.


Og det er nærmest et princip jeg forlanger af en velgørende organisation.

Med hensyn til fangerne på Guantanamo-basen er fordelen, at man
overhovedet kan få adgang til dem, og hjælpe dem med det man
allernådigst kan få lov til at hjælpe dem med - af US regering.
Det er bedre end ingenting.


Mig bekendt er bliver der taget hånd om fangerne og de fysiske rammer er bragt i orden.

Hvor ved du det fra? Hvordan kan du være sikker på det?


Men "bedre end ingenting" er ikke nok i dette tilfælde. Derfor er
der brug for en inspektion foretaget af andre end Røde Kors.


Det må du forklare, betvivler du at fangerne behandles anstændigt, hvis man ser bort fra de juridiske aspekter ?

Ja, og det er der rigtig mange der gør, bl.a. US senatorer.


Tjah, hvis du absolut har brug for at komme af med det primitive pladder, så for min skyld ingen alarm.

Thorkild


Virkelig overbevisende modargument, jeg giver mig!


Godt.


Thorkild


--
Mogens Michaelsen
Dansk weblog: http://mogmich2.blogspot.com/
English weblog: http://mogmich.blogspot.com/

Ingen kommentarer: