onsdag, november 02, 2005

Endnu en lodret løgn fra George Bush (5)

Thorkild Poulsen wrote:

"Mogens Michaelsen" wrote in message news:4368e005$0$4820$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...


Der kan vel være rimelige grunde til man ikke ønsker andre end RK til at tale med disse fanger.


Og u-rimelige ditto.


Betvivler du RK ikke er opgaven voksen ?

Nej, jeg betvivler *ikke* at Røde Kors *ikke* er opgaven voksen!

Spøg til side: Røde Kors er overordentlig kompetent til de ting
de plejer at lave - jeg giver selv et fast bidrag til dem.

Det er begrænset hvad Røde Kors kan gøre for fangerne, fordi
organisationen altid har haft det princip, at man holder sig
politisk og retsmæssigt neutral. Fordelen ved det er, at man
f.eks. kan yde lægehjælp til *begge* sider i en krig.

Med hensyn til fangerne på Guantanamo-basen er fordelen, at man
overhovedet kan få adgang til dem, og hjælpe dem med det man
allernådigst kan få lov til at hjælpe dem med - af US regering.
Det er bedre end ingenting.

Men "bedre end ingenting" er ikke nok i dette tilfælde. Derfor er
der brug for en inspektion foretaget af andre end Røde Kors.


Og så har jeg da meget mere respekt for "løgneren i det hvide hus" end en "primitivist i en nyhedsgruppe".

Thorkild


Der er vel ikke noget forkert i at kalde en spade for en spade,
og en løgner for en løgner?

Personligt har jeg mere eller mindre respekt for alle mennesker,
alle mennesker skal behandles anstændigt - selv terrormistænkte.

Jeg har dog lidt mindre respekt for notoriske løgnere, især hvis
de har rigtig meget magt over andre.


Tjah, hvis du absolut har brug for at komme af med det primitive pladder, så for min skyld ingen alarm.

Thorkild

Virkelig overbevisende modargument, jeg giver mig!



--
Mogens Michaelsen
Dansk weblog: http://mogmich2.blogspot.com/
English weblog: http://mogmich.blogspot.com/

Ingen kommentarer: