tirsdag, november 01, 2005

Dommedag er nær (3)

Martin K wrote:
"Mogens Michaelsen" wrote in message
news:43678ad0$0$12399$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...


Her synes jeg det er vigtigt, at disse efterkommere i en meget
meget fjern fremtid sandsynligvis vil være netop *post-humane*
som du også selv gør opmærksom på. Men det betyder vel også, at
et nulevende menneske vil have svært ved at identificere sig med
disse væsener. Blandt andet derfor forekommer det mig ikke at
være noget VI behøver at bekymre os om - på trods af en evt.
kontinuitet.


Jo, for hvis vi ikke overlever vil de posthumane efterkommere slet ikke være
der. Det kunne vi selvfølgelig være ligeglade med, men det er jeg ikke. Jeg
synes, livet er det mest fantastiske, der er opstået i universet, og at det
ville være utroligt ærgeligt, hvis det uddøde. Måske er det den eneste gang
nogensinde at livet er opstået/vil opstå.


Jeg er enig med dig i din generelle holdning til livet og det
levende. Den *holdning* vil altid være relevant, også idag. Men
det er mere et spørgsmål om etik og værdier, synes jeg.
Selvfølgelig kan man se livet i det perspektiv du anlægger, men
det er ikke et aktuelt problem, som der er grund til at bekymre
sig om i vor tid.


--
Mogens Michaelsen
Dansk weblog: http://mogmich2.blogspot.com/
English weblog: http://mogmich.blogspot.com/

Ingen kommentarer: