fredag, marts 10, 2006

Ser rigtige tyrkere sådan ud? (7)

HrSvendsen skrev:
On Wed, 08 Mar 2006 18:08:57 +0100, Mogens Michaelsen wrote:


HrSvendsen skrev:

On Wed, 08 Mar 2006 05:19:30 +0100, Mogens Michaelsen wrote:


Michael Meidahl Jensen skrev:

Eller også er nogle indlæg her i gruppen tæt på at nå et
absolut lavpunkt


Han gør sig selv til grin.

Det er tydeligvis *ham* der er krøblingen - indvendigt altså.

Hvor må du være glad for, at nogen kastede den første sten, så du også
kunne få afløb for dine aggressioner.

Jeg foretrækker at gøre grin med folk, der har mulighed for at
svare igen. Det kan Jim. Det er også ham der har startet tråden.


Vil du virkelig betegne dit udfald som "at gøre grin med"? I mine ører
lyder det mere sådan ... vredt.


Begge dele. Jeg bruger lidt humor til at udtrykke min vrede over
racistiske bemærkninger fra en bestemt person (Jim).

Det er der ikke noget forkert i.

Det er bl.a. det vi har ytringsfriheden til.



De mennesker *Jim* omtaler med sine nedladende og racistiske
bemærkninger, kan ikke svare igen.


Sikkert ikke - og de er stensikkert også totalt ligeglade, for de kommer
aldrig nogensinde til at læse, hvad Jim skrev. Din forargelse på deres
vegne er de stensikkert også komplet ligeglade med, for de kommer heller
aldrig til at læse den.


Hvad kommer det sagen ved?

Jeg opponerer mod en *holdning* som jeg har rigtig meget imod.

Vi mennesker lever i *samfund*, hvor det også har betydning hvad
holdning man har til andre, selv om man ikke kender dem direkte.


Jeg svarer ikke på Jims indlæg for at få afløb for mine
aggressioner, men fordi det han skriver er noget afskyeligt
racistisk bræk.


Du svarer fordi, du synes, han skriver noget "afskyeligt racistisk bræk"
.... kan det nu også passe?

Du mener - du svarer fordi, du skriftligt her i gruppen vil rase over

Næ, min vrede er under kontrol. Jeg "raser" ikke.

noget fra Jims hånd, du synes, er noget "afskyeligt racistisk bræk",
ikk'?

Og så brugte du lige lejligheden til også at kaste med "krøbling"/sten.


Ja selvfølgelig benytter jeg lejligheden til at give udtryk for,
hvordan jeg opfatter Jim, baseret på hans eget indlæg.

Det er det der er meningen med nyhedsgrupper.

Det, synes jeg, var en meget aggressiv handling overfor Jim, der slet
ikke havde gjort dig noget og slet ikke gjort nogen kede af det (de
firebenede kommer jo aldrig til at høre om det og bliver aldrig kede af
det, Jim skrev)


Stakkels Jim!

Jim ville bare lave sjov. Okay, du synes ikke, det var sjovt; men det er
da ikke nogen grund til at være så brutal og hensynsløs, vel?


Synes du ikke du overdriver en smule, ved at kalde mig brutal og
hensynsløs? Jeg svarer skriftligt på hans skriftlige indlæg.

Jeg er f.eks. ikke kommet med trusler, som visse andre gør.

Vi skal jo være hensynsfulde - ellers kommer det til at minde om f.eks.
en bemærkning som denne - "jeg skærer halsen over på enhver, der siger,
min religion er voldelig" (frit efter en plakat fra en demo i London).

Hvor i mine indlæg kan du se nogen som helst form for trusler?

Hvordan kan du sammenligne et skriftligt udtryk for berettiget
vrede over racistiske holdninger - med trusler om at skære halsen
over på folk?


--
Mogens Michaelsen
http://mogmichs.blogspot.com/

Ingen kommentarer: